ŠKOLNÍ JÍDELNA POLIČKA, RUMUNSKÁ 646
VNITŘNÍ ŘÁD ŠKOLNÍ JÍDELNY
Stravování je poskytováno na základě
vyhlášky č. 107/2005Sb. o školním stravování a zákonem č. 561/2004 Sb. o
předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání.
Školní jídelna zajišťuje stravování:
- v
hlavní činnosti:
-
žákům Masarykovy ZŠ,
Polička, nábřeží Svobody 447okr.Svitavy
-
žákům Speciální
mateřské školy a základní školy Polička, Jiráskova 825
-
žákům Střediska
výchovné péče Svitavska
-
pro vlastní
zaměstnance jako závodní stravování, dle § 3 vyhlášky č.84/2005
- v doplňkové
činnosti:
-
je poskytováno
stravování pro veřejnost
-
závodní
stravování je poskytováno zaměstnancům
školských zařízení
-
ZŠ Masarykovy
Polička, nábřeží Svobody 447, okres Svitavy (vyhláška č.84/2005)
-
Speciální
mateřské školy a základní školy Polička, Jiráskova 825 (vyhláška č.84/2005)
Školní
jídelna zajišťuje od 1.9.2020 dietní stravu:
- bez-lepková,
- bez-laktózová.
Podmínky
poskytnutí dietní stravy a její příprava se řídí Směrnicí pro dietní stravování,
která je k dispozici v kanceláři jídelny.
Budova školní jídelny je přístupná ve
všední dny od 7:30 -14:00 hodin.
Výdej obědů: 10:45 – 11:30 hod. pro cizí strávníky a do jídlonosičů
11:30 – 14:00 hod. pro žáky a strávníky ŠZ v jídelně
Finanční
limity pro jednotlivé skupiny se řídí vyhláškou 107/2005Sb.
Od školního roku 2005/06 se rozdělují strávníci do
tří skupin podle věku:
Cena je stanovena od 1.4.2023 dietní
strava:
0. skupina 5–6 let…….
27,- Kč…………………………. 32,-Kč
I. skupina 7–10 let……. 29,- Kč…………………………. 34,-Kč
II. skupina 11–14 let….... 32,- Kč…………………………. 37,-Kč
III.
skupina 15–18 let…… 34,- Kč………………………..... 39,-Kč
Žák je zařazen do vyšší skupiny 11 let nebo 15 let
tehdy, pokud dosáhne tohoto věku v daném školním roce (to znamená od 1.9.
do 31.8. daného školního roku).
Přihláška
ke stravování je k dispozici v kanceláři a na webových stránkách jídelny
www.jidelnapolicka.cz.
Zákonný
zástupce žáka vyplní Přihlášku ke stravování a zakoupí identifikační čip při
prvním přihlášení do jídelny. Přihláška i čip platí po celou dobu docházky do
školy. Ztrátu nebo znehodnocení čipu je nutné nahlásit v kanceláři jídelny
a zakoupit si nový čip.
Při
ukončení docházky do jídelny je možné do l roku, funkční a nepoškozený čip
vrátit.
Při
přihlášení strávníka do evidence školní jídelny zákonný zástupce souhlasí se
zpracováním jeho osobních údajů dle nařízení EU 2016/679 s platností v ČR od
25.5. 2018.
Žáci
mají nárok na oběd pouze v době školního vyučování a první den neplánované
nepřítomnosti strávníka ve škole. V době nepřítomnosti žáka ve škole se
musí strava odhlásit.
Je
možné zakoupit oběd za plnou cenu.
Mimořádný
odběr jídla (1.den nemoci) pro žáka do jídlonosiče se uskuteční po dohodě
a
po vyzvednutí kartičky v kanceláři jídelny v době od 10.45-11.30, ve
výjimečných případech od 13.45-14.00 hod.
Jídla
podávána v rámci školního stravování se konzumují v provozovně (jídelně)
školního stravování (vyhláška107/2005§ 2odst.7).
Stravování
probíhá samoobslužným způsobem ve výdejní lince. Součástí jídla je i nápoj,
který je ve výdejních termosech.
Obědy
na následující měsíc jsou v prodeji od
každého 25. dne v měsíci.
Strávníci
mohou hradit příspěvek za stravování v hotovosti, v kanceláři jídelny
nebo bezhotovostně na účet jídelny číslo 207 944
957/0600.
Jídlo
je vydáváno pouze na základě zaplacené a přihlášené stravy. Nevyčerpané
finanční prostředky se vracejí na účet či jsou hotovostně vyplaceny na konci
daného školního roku.
Přihlášení a odhlášení obědů:
- prostřednictvím internetu – na stránkách www.strava.cz
- telefonicky na čísle 461 725 996,
- osobně v kanceláři ŠJ.
Uzávěrka
přihlášek a odhlášek na následující den se provádí ve 13:00 hod. Po této hodině
již nelze měnit počty přihlášených. Řádně odhlášené obědy se odečítají
z platby za příští měsíc. Neodhlášené a nevyzvednuté obědy propadají bez
nároku na náhradu.
Dohled
nad strávníky zajišťuje pracovník jídelny, který sleduje příchod strávníků a
jejich chování v jídelně, zajišťuje kázeň před budovou, v šatně a prostoru
jídelny, aby nedocházelo k ničení zařízení. Kontroluje odevzdávání nádobí,
sleduje výdej stravy, zamezuje vynášení jídla mimo prostor jídelny. Dále dohlíží
na čistotu stolů a na klidný provoz při výdeji a konzumaci stravy. Dojde-li
k úrazu, dozor jídelny neprodleně kontaktuje ředitelku ŠJ. Žákovi je
okamžitě zajištěna první pomoc, následně lékařská péče. O úrazu se provede
zápis do knihy úrazů, která je uložena v kanceláři.
Práva žáků:
Každý
žák, který byl přijat ke školnímu stravování má právo:
- na stravování ve dnech školního vyučování a první
den neplánované nepřítomnosti ve škole,
- na zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví v
prostředí jídelny a mít své soukromí,
- být chráněn před ubližováním a týráním,
- vyjádřit svůj názor, hovořit o něm,
- být respektován jako jedinec a jako individualita.
Povinnost
žáků:
- nosit identifikační čip, bez čipu nelze oběd
vydat,
- dodržovat Vnitřní řád školní jídelny,
- chovat se ohleduplně a ukázněně aby nedocházelo k úrazům,
- chovat se tak, aby nedocházelo k ničení majetku
jídelny, zacházet s ním šetrně a úmyslně nepoškozovat,
- použité nádobí odnášet na stanovené odkládací místo
a roztřídit jej,
- udržovat pořádek a čistotu na místě kde stoluje,
- jídlo a nápoje konzumovat u stolu,
- neprojevovat diskriminaci, nepřátelství a násilí
ke skupině nebo jednotlivci.
Práva a povinnosti zákonných zástupců
žáků přijatých ke školnímu stravování:
- právo na
informace o poskytovaném školním
stravování,
- právo na informace o úplatách,
- právo na informace o odebrané nebo nevyzvednuté stravě,
- povinnost dodržovat Vnitřní řád školní jídelny,
- povinnost řádně a ve stanoveném termínu hradit
úplatu za školní stravování,
- povinnost informovat školní jídelnu o změně
platebních údajů,
- povinnost odhlásit stravu žáka v době nemoci
a nepřítomnosti ve škole,
- povinnost respektovat provozní pokyny ve školní
jídelny,
- v případě prokázání úmyslného poškození majetku
jídelny, má jídelna právo
požadovat
zákonného zástupce žáka o finanční náhradu nebo uvedení do původního stavu.
Do jídelny nedoporučujeme nosit cenné předměty
včetně mobilních telefonů nebo větší množství peněz. Pro odkládání oděvů, tašek
a dalších příručních zavazadel jsou určeny věšáky v šatně jídelny.
Jídelna za případnou ztrátu nebo poškození
takových předmětů a věcí nenese odpovědnost.
V jídelně je zakázáno:
- odnášení stravy a nápojů do šatny,
- vstup do jídelny bez přihlášené stravy
v daný den.
Organizace stravování ve dnech školních
prázdnin:
V období
prázdnin je možné zakoupit obědy pro děti pouze za plnou cenu, (cena potraviny
+ ostatní režie + zisk), pokud je školní jídelna v provozu. O zahájení
provozu rozhodne ředitelka zařízení v závislosti na počtu přihlášených
strávníků, provozních podmínkách apod.
Vnitřní
řád a jídelníček je vyvěšen na nástěnce v šatně jídelny, webových
stránkách jídelny nebo na ZŠ Masarykova Polička.
Hlavní
vstup do jídelny a šatny žáků jsou monitorovány kamerovým systémem.
Případné
dotazy, připomínky a technické závady sdělte ředitelce školní jídelny.
Dodržování
vnitřního řádu je závazné pro všechny strávníky i zaměstnance školní jídelny.
S účinností od 1. 9. 2024 Jana Žďárová, ředitelka školní jídelny