ŠKOLNÍ JÍDELNA POLIČKA, RUMUNSKÁ 646
VNITŘNÍ ŘÁD JÍDELNY
Stravování je poskytováno na základě vyhlášky č. 107/2005Sb. o školním stravování a zákonem č. 561/2004 Sb. o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání, kde má každý žák právo na poskytnutí oběda ve dnech školního vyučování a první den neplánované nepřítomnosti ve škole.
Školní jídelna zajišťuje stravování:
- v
hlavní činnosti:
-
žákům Masarykovy ZŠ,
Polička, nábřeží Svobody 447okr.Svitavy
-
žákům Speciální
mateřské školy a základní školy Polička, Jiráskova 825
-
pro vlastní
zaměstnance jako závodní stravování, dle § 3 vyhlášky č.84/2005
-
Středisku
výchovné péče Svitavska
- v doplňkové
činnosti:
-
je poskytováno
stravování pro veřejnost
-
závodní
stravování je poskytováno zaměstnancům
školských zařízení
-
ZŠ Masarykovy
Polička, nábřeží Svobody 447, okres Svitavy
- Speciální mateřské školy a základní školy Polička, Jiráskova 825 (vyhláška č.84/2005
Od 1.9.2020 školní jídelna zajišťuje dietní stravu:
bez-lepková bez-laktózová
Podmínky a příprava diety se řídí Směrnicí pro dietní stravování, která je k dispozici v kanceláři jídelny.
Budova školní jídelny je přístupná ve
všední dny od 7.00 -14.30 hodin.
Výdej obědů: 11,00 -11,45 hod. pro cizí strávníky a do jídlonosičů
11.45- 14.00 hod. pro žáky a strávníky v jídelně
Od školního roku 2005/06 se rozdělují strávníci do tří skupin podle věku. Finanční limity pro jednotlivé skupiny se řídí vyhláškou 107/2005 Sb.
Školní
jídelna zařadí strávníka do vyšší skupiny 11 let nebo 15 let tehdy, pokud
dosáhne tohoto věku v daném školním roce ( tj. od 1.9. do 31.8.)
Přihláška ke stravování: je k dispozici na webových stránkách jídelny a v kanceláři jídelny.
Zákonný zástupce nezletilého strávníka musí vyplnit při prvním přihlášení Přihlášku ke stravování a zakoupit identifikační čip, (přihláška i čip platí po celé období školní docházky).Při přihlášení strávníka do evidence školní jídelny zákonný zástupce souhlasí se zpracováním jeho osobních údajů dle nařízení EU 2016/679 s platností v ČR od 25.5. 2018.
Případnou ztrátu nebo znehodnocení čipu je nutné nahlásit v kanceláři školní jídelny. Po ukončení docházky do jídelny je možné do 1 roku, funkční a nepoškozený čip vrátit. Ztracený, poškozený nebo zničený čip strávník uhradí v plné výši.
Žáci mají nárok na oběd pouze v době školního vyučování a první den neplánované nepřítomnosti strávníka ve škole: vyhláška 107/2005 Sb.,§ 4,odst.9 Ostatní dny v době nepřítomnosti žáka ve škole se musí strava odhlásit. Je možné zakoupit oběd za plnou cenu. Mimořádný odběr jídla (1.den nemoci) pro žáka do jídlonosiče se uskuteční po dohodě a po vyzvednutí kartičky v kanceláři jídelny v době od 11,00 -11.45, ve výjimečných případech
od13.45-14.00 hod.
Obědy na následující měsíc jsou v prodeji od každého 25. dne v měsíci. Strávníci nebo jejich zákonní zástupci hradí příspěvek za školní stravování v hotovosti v kanceláři jídelny nebo bezhotovostně na účet školní jídelny číslo 207944957/0600. Jídlo je vydáváno pouze na základě zaplacené a přihlášené stravy.
Obědy lze odhlašovat i přihlašovat: prostřednictvím internetu – po nahlášení emailové adresy, zřízením služby na stránkách www.STRAVA.cz, telefonicky na čísle 461 725 996 nebo osobně v kanceláři ŠJ.
Uzávěrka přihlášek a odhlášek na následující den se provádí ve 13,00 hod. Po této hodině již nelze měnit počty přihlášených. Řádně odhlášené obědy se odečítají z platby za příští měsíc. Neodhlášené a nevyzvednuté obědy propadají bez nároku na náhradu.
Jídla
podávána v rámci školního stravování konzumují strávníci
v provozovně školního stravování (vyhláška107/2005§ 2odst.7).
Stravování
probíhá samoobslužným způsobem ve výdejní lince, kde strávníci mají možnost
výběru ze 2 druhů jídel. Součástí jídla je slazený a neslazený nápoj, který je
v jídelně ve výdejních termosech.
Dohled v jídelně zajišťuje pracovník jídelny: Sleduje příchod strávníků a jejich chování v jídelně, zajišťuje kázeň před budovou v šatně a prostoru jídelny, aby nedocházelo k ničení zařízení. Kontroluje odevzdávání nádobí, sleduje výdej stravy a zamezuje vynášení jídla mimo prostor jídelny, dohlíží na čistotu stolů a na klidný provoz při výdeji a konzumaci stravy. Dojde-li k úrazu, dozor jídelny neprodleně kontaktuje ředitelku ŠJ. Žákovi je okamžitě zajištěna první pomoc, následně lékařská péče. O úrazu se provede zápis do knihy úrazů, která je uložena v kanceláři.
Pokud
bude strávník ničit majetek školní jídelny, vedení jídelny toto nahlásí rodičům
a bude vyžadovat peněžní náhradu za zničený předmět nebo za jeho opravu.
Strávník má povinnosti: nosit identifikační čip - bez čipu nelze oběd vydat. Dodržovat Vnitřní řád jídelny, chovat se ohleduplně a ukázněně aby nedocházelo k úrazům, použité nádobí odnášet na tácech na stanovené odkládací místo a roztřídit jej. Jídlo a nápoje konzumovat u stolu. Neprojevovat diskriminaci, nepřátelství a násilí ke skupině nebo jednotlivci.
Není vhodné nosit do jídelny cenné předměty včetně mobilních telefonů nebo větší množství peněz.
Pro
odkládání oděvů, tašek a dalších příručních zavazadel jsou určeny věšáky v
šatně jídelny. Jídelna za případnou ztrátu nebo poškození takových předmětů a
věcí nenese odpovědnost.
V jídelně je ZAKÁZÁNO -používání mobilního telefonu
-odnášení
stravy a nápojů do šatny
-vstup do jídelny bez přihlášené stravy v daný den
Organizace stravování ve dnech školních prázdnin: v období prázdnin je možné zakoupit obědy pro děti pouze za plnou cenu, (tzn. cena potraviny + ostatní režie + zisk), pokud je školní jídelna v provozu. O zahájení provozu rozhodne ředitelka zařízení v závislosti na počtu přihlášených strávníků, provozních podmínkách apod.
Vnitřní řád a jídelníček je vyvěšen na nástěnkách a webových stránkách jídelny nebo na stránkách ZŠ Masarykova Polička. Případné dotazy, připomínky a technické závady sdělte ředitelce školní jídelny. Dodržování vnitřního řádu je závazné pro všechny strávníky školní jídelny, ale i zaměstnance jídelny.
S účinností od 1.9.2023 Jana Žďárová, ředitelka školní jídelny